lørdag 3. februar 2018

Smøretips til Hauern!

Hei alle! Da er det snart tid for Hauern igjen, et av de flotteste turrennene i landet!

Bjørn Myhre Sport har lagt ut et smøretips som ser veldig bra ut:
http://www.bmyhre.no/nyheter_cms/2018/februar/smoeretips-hauern-2018/555

Mitt eget tips er som følger, gitt en temperatur på -10 til -15, som er meldt
- Velg et skipar med ganske fin struktur. Særlig gjelder dette om du starter tidlig. Litt lenger bak i køen vil snøen være noe mer omdannet så da skal du ikke bruke en veldig fin struktur.
- Ift glid så er det ikke like mye å hente på fluorglider og fluorpulver nå som det er kaldt, sammenliknet med varmere vær. Men bruk gjerne CH6 glider, evnt LF6 eller HF6. Bru kevnt pulver for kaldt føre.

Feste; dette er ganske enkelt. Dette er blåswixføre stort sett. Men ikke legg på for tjukt.
- Smelt inn et lag med kald voks, feks V30. Det kan være litt slitasje.
- Legg på 4-5 tynne lag med VR40.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk