fredag 23. februar 2018

Flotte muligheter i helga

Det har vært en strålende dag, og selv om det er meldt litt gråere og et lett snødryss lørdag og søndag, så ligger alle muligheter åpne for flotte turer. De aller fleste sporene er kjørt i dag eller de siste par dagene, og forholdene er generelt veldig gode. Snøen er kanskje ikke spesielt rask, men det betyr også at utforkjøringer bør være enkle å hanskes med.

Min personlige anbefalning denne helga er å gå opp til Snaukollen. Denne løypa har vært kjørt flere ganger de siste ukene og er i god stand. Jeg foretrekker å gå inn via løypene ved Ulevann. De ter en flott runde på myrer og i åpen furuskog i området her, og en litt lengre klatring opp til Snaukollen.

En annen anbefaling er runden ved Korpetjern, her går også løypa ned til Lampetjern, men den er ikke kjørt nylig, så den er ikke i perfekt stand nå.

Merk at også Svarthamna-Lelangen er kjørt - dette er en sjelden mulighet, denne løypa har jeg ikke sett oppkjørt på minst 10 år (jeg tipper sist var snøvinteren 2006).

Det er blåswixføre nå. Jeg kommer med en ny oppdatering lørdag morgen.

1 kommentar:

Dagis sa...

Hei.

Har tenkt meg til Snaukollen på din anbefaling. Fra Steindammen/Urdevann er det to alternativer, en vestlig og en østlig.
Anbefaler du den vestlige (om Drammenstjern) eller den østlige (om Søndre Trollåstjern)?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk