fredag 16. desember 2016

Flere muligheter for en skitur!

Det er skirenn på Konnerud i helga, så lysløypene stenger kl 21 i kveld. Løypene vil være stengt for normal ferdsel under rennene.

Men det er også skiføre i Drammensmarka: Både fra Kanada (her må du gå noen km på beina først) og i Eiksterområdet. Opp mot Svarthamna har de lagt på kunstsnø, slik at her er det muligheter på ca 20 cm snø. Jeg ville nok lagt turen hit, var jeg dere.

Det er også fine muligheter på Vestskauen, i området som benyttes under Montebellorennet. Man kjører opp fra Sande.

Litt småskarpt føre kanskje, så forsøk dere fram med et godt grunnlagsklister (eller spray) som får tørke og kjølne og så bruk feks VR50 på toppen. Tar gjerne i mot tips på dette, siden jeg ikke skal opp selv i dag, men satser på turer lørdag og søndag

1 kommentar:

Anonym sa...

Flotte forhold i alle løyper som er oppkjørt rundt Eiksetra. Gikk en tur i kveld. Minus 2. Gikk på rent klister - grunnklister og KX40S (fiolett og sølv). Fungerte bra, ingen ising. Stor slittasje så tror evt dekking med tørrvoks forsvinner fort.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk