tirsdag 26. januar 2016

Varmt - og få nye spor

I dag er det ca +2 til +3 grader inne i skogen og dermed langt varmere enn nede i byen, hvor det er rundt 0 (noen steder litt kaldere).

Dette betyr at vi nærmer oss at vi må bruke klister igjen, men kanskje kan VR60 fremdeles fungere en stund. Utfordringen er at det i groper og søkk kan være langt kaldere.

I dag har Lier kjørt Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna og Tverråsen. Her er det gode forhold.

De andre har ikke kjørt nye spor på en stund og det er fordi det har blitt varmt i høyden, samtidig som det er lite snø. Så man ønsker å spare den lille snøen som er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Funka dårlig med klister (rode rossa og universalklister), ble bare kladding. Skøytet i stedet med kuzmin ski.

Anonym sa...

Hei
Noen som vet hva som har skjedd med XCRanking?
Ingen oppdateringer siden Birken i fjor.
Er denne lagt ned? Det er i så fall veldig synd..

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk