mandag 11. januar 2016

Mye snø - løypemaskinene ruller

Hei folkens! Det er relativt mye nysnø nå om dagen så det er vanskelig for løypemannskapene å holde alle løyper åpne til enhver tid, men som vanlig så gjøres det en kjempejobb!

I dag er følgende løyper kjørt opp:
- Lier: Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna-Tverråsen
- Drammen: Lysløypene på Spiralen
- Drammen: Nedfartene til Strøtvet, Underlia, Stoppen og Kastanjesletta
- Drammen: Fra toppen av turheisen
- Konnerud: Stadion, Sagdamrunden, Katthusdalen og ned til Adorsrud via Heia. (litt usikker på om det er åpent hele veien her)

Jeg antar at det vil kjøres mer utover ettermiddagen, dere kan følge med på Skisporet.no for de siste oppdateringene. Jeg vil forsøke en ny oppdatering i kveld.

Det er nå nesten 50 cm snø i skogen. Det er vesentlig mildere enn i går, ca -3 grader. I dag ville jeg forsøkt meg med VR45.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig med masse snø! Noen som har en status på lysløypa på Spiralen? Tenkte på om det er mye grus, og om det er kjørt klassiskspor.
Joe

Runar sa...

Litt usikker på om en kan stole på oppdateringene på skisporet.no
Ser ut som om gps i maskinene til kommunene lier/eiker/drammen er like lite "driftssikre" som de har vært i perioder før. Det ser iblant ut som om det ikke er maskiner i terrenget for så plutselig å være grønnfargede løyper i ettertid. Ser ut som litt "ulogisk" kjøring i drammen nordmark, bl.a opp til tverken fra landfalltjern er ikke kjørt, men over landfallhytta-ballklubb-langemyr-bolstadvei, og deretter har maskinen returnert rett nedenfor tverken tilbake bolstadveien...men kjørt ca 150meter inn mot Goliaten men ikke lenger...hmm, noe er muffins her ;-)

Mulig jeg tar en tur, skal da rapportere mine funn her!

Kaptein Knutsen sa...

Stusset på det samme når jeg fulgte med på skisporet i formiddag. Forøvrig lurer jeg på når de skal kjøre Kamstrup mot Marimyr (og Goliaten tilbake). Kamstrup ble kjørt et stykke for å sette såle i forrige uke men har ikke blitt kjørt siden. Goliaten har de vel ikke besøkt, men jeg så noen som hadde bakset/tråkket spor oppover der i går kveld uten at jeg gadd å gå etter. Jeg prioriterte Skimten/Tverråsen i snøføyka. Jeg vurderer en rekognoseringstur selv i kveld fra toppen av heisen.

Runar sa...

Gikk inn på lier-ski-com og webkameraet på tverken viser da faktisk at det er kjørt der i dag. Blir spennende å se selv, herlig med snø dere, snart sitter de faste fine sporene i marka:)

Gandie sa...

Ser ut som de har kjørt kampstrupen og via Goliaten i dag Kaptein Knutsen? Litt sent hjemme i dag men vurderte å ta meg en hodelykttur den runden i dag, årets første skitur :)

Runar sa...

Var ute i efta inn Kamstrup og tilbake via Goliat til Tverken og Tverråsrunden. Fine forhold nå, litt løst for stavene slik det pleier være i starten av sesongen men fine løyper overalt nå. Det var dog ikke kjørt videre til Ulevann fra Marimyr.
Det stikker opp en del lyng og er litt vått noen steder der maskinene har kjørt ned i myr, få steiner men noen få. Ville kanskje tenke meg om en gang enkstra om det er verdt å bruke de fineste skia en har.

Jeg anbefalte å gå over Tjuvtjernet sist uke, men der er det en god del overvann nå og det blir maks ispakke på skia...

Anonym sa...

Har noen vært og sett om det er kjørt rundt Storsteinsfjell nå? Det er ikke markert på skisporet.no men der er det ofte sent ute med oppdateringer.

Unknown sa...

Var ihvertfall ikke kjørt i går kveld

Anonym sa...

Ikke kjørt Storsteinsfjell igår kl 19.
Atle.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk