tirsdag 17. februar 2015

Litt nysnø og nullføre

Da har det kommet noen få cm (3-4) nysnø det siste døgnet, og det har vært nullføre, snø blandet med is (noe underkjølt regn også), så smøreforholdene er litt utfordrende. I går kveld gikk jeg på grunnklister + KX40S klister, og det ga et perfekt feste som holdt i 2 timer uten problemer. Jeg vil anta at det samme vil fungere i dag, siden dette klisteret tåler en blanding av ny og gammel snø på en god måte. Jeg skal forsøke meg i kveld med samme oppskrift på en langtur i høyden.

I dag har Lier kjørt alt av løyper i Eiksterområdet, inklusive Tverråsen og Storsteinsfjell, samt fra Avdal/Sjåstad. Nedre Eiker har kjørt fra Ulevann til Marimyr og rundt Vrangla. Her vil det være gode forhold.

På Konnerud har de kjørt Bremsarunden og på Stadion.

Jeg er usikker på om Drammen har kjørt i dag.

8 kommentarer:

IL ROS sa...

Via Swix-ikonet med smøretips på skisporet.no fikk man opp V55 som et forslag, prøver meg på det i dag.

Anonym sa...

Ser fram til å høre hvordan det gikk med dere. Har planer om Årkvisla-Tverken-Skimten og evnt Storsteinsfjell fra 08.00 imorra. Smøretips tas imot med takk :)

Aud sa...

Tråkka noen runder i lysløypa på mif-hytta i kveld-glaserte spor som var i ferd med å fryse til. Greit feste og null kladd med rode multigrade med en dæsj start universal. tror det skulle holdt hardt å få feste med voks, uten at jeg er noen ekspert

Dagis sa...

Var en tur fra Landfall til Skimten nå. Forskjellen på føret i byen og der oppe slutter aldri å ovverraske meg. Det ligger 3-4 cm tørr nysnø i skogen nå, og føret er bedre enn i helgen. Drammen har ikke kjørt, og der er det litt isete i sporene. Lier har kjørt Tverråsen og der er det rett og slett knallføre. Jeg gikk på KX40S og det funka bra. Sikkert mye annet som også kan fungere.

Anonym sa...

Konnerud - Kølabånn - Hellashytta. Greie snøforhold, da det er kommet noe snø over det isete føret som var før helga. Noe slitte spor. Snø på trærne i de øverste delene av løypa. Fantastisk kveldstur!

Anonym sa...

Hva anbefales av smøring i dag?

Gunnar Schei sa...

gikk også på KX40s i går, fungerte perfekt på skiftende forhold. Gikk Ulevann-Kamstrupen-Marimyr-Vrangen-Svarthamna-Eggevollen-Svarthamna-Langvann-Vrangla rundt-Ulevann

Hævern sa...

Denne dagen gikk jeg og nesten samme runde som deg Gunnar...dog med rubb, det funka heller dårlig gitt!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk