søndag 15. februar 2015

klart for søndagsturen

I dag har Drammen kjørt Spiralen, Landfalltjern-Tverken-Skimtrunden. Nedre Eiker har kjørt fra Ulevann til Marimyr, samt rundt Vrangla og ned til Sandungene.

På Konnerud er det kjørt på Stadion, samt Bremsarunden og lysløypene, og fra Olsrud/Dalen til Skoildhytta og Sifhytta.

Det er nå såvidt minusgrader og føre for universalklister. Tørrvoks vil ikke fungere i dag slik føret er nå, men merk at det er meldt litt snø utover dagen og i morgen.

Smøretips oppdatering kl 15: Det har kommet litt snø i marka, så universalklister gir risiko for ising (jeg opplevde dette på Konnerud i dag). Silver klister eller klister med dekning er nok bedre alternativer.

5 kommentarer:

Per Olav Horne sa...

Har nå gått på Rex griptape i flere dager og feste har vært bra. Klister gir enda bedre feste, men det er deilig å slippe å legge om hver gang. God tur til alle sammen.

Anonym sa...

Flotte løyper Årkivisla - Landfall - Skimten! Gikk på Swix Universal sølv (gamle Kn21), veldig bra. Tror en fordel med sølv ....

Anonym sa...

Landfall og Skimten på morgenen. Gikk ok på vr60.

Runar sa...

Enig med Per Olav Horne, griptape fungerer bra nå, deilig å slippe styret med klister. Skal ha ett par ski stående med griptape for lit vanskelkge forhold.
Vært fra Gamledammen via Langemyr rundt Tverråsen,Storstein og Skimtenrunden idag, fine løyper synes jeg.

Anonym sa...

Gikk Drafn-Hellas i går kveld, fortsatt fine forhold, hadde på tørrvoks, men litt bakglatte, trolig bedre med noe klister? Det var veldig god glid, selv uten glider.
Hilsen Richard

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk