lørdag 14. februar 2015

Fine muligheter for en lørdagstur

I dag har Drammen kjørt opp mesteparten av løypenettet, dvs Spiralen, opp til Tverken og Skimten/Skimtrunden. Her er det ganske bra forhold, jo høyere opp, jo bedre.

På Konnerud er det kjørt på Stadion, samt i Strømsåsen og Sagdamrunden.
Mesteparten av det øvrige løypenettet ble kjørt i går, så mulighetene ligger åpne.

DEt er nå fra ca +1 grad ned mot ca -2 grader. Men det er grovkornet snø, så dersom du vil ha feste som holder må du bruke klister. Jeg anbefaler et tynt lag med grunnklister i bånn (feks grønn spray) og så universalklister oppå. Rode multigrade klister og Swix vm klister er gode alternativer.

Ikke vær redd for å bruke klister folkens, det gir generelt veldig godt feste - og er ikke vanskelig å fjerne. Blant annet Swix og Toko har en gel-klisterfjerner: Smør på - la stå  i 5 minutter, og tørk av med papir. :)

God tur!

1 kommentar:

Runar sa...

Tror Nedre Eiker må ha kjørt idag tidlig fra Ulevann til Marimyr i det minste, de løypene var veldig fine og så temmelig "ubrukt" ut på formiddagen i dag, en fryd å gå i dem!
Men det ser ikke ut som skisporet.no har oppdatert på det. Kamstrup frem til Marimyr var ok men her er de forsiktige med å frese opp så jeg pga tynt snødekke, det samme gjaldt videre derfra via Goliat til Tverken, så her var løypa av noe dårligere kvalitet men fortsatt helt brukbar:)
Brukte sølvklister k21n oppå noe etpar dager gammel universal vm, det lugga litt her og der og satt seg litt is i, men det var ikke ett problem.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk