torsdag 20. februar 2014

Nysnø og kuldegrader

Det har snødd litt de siste par dagene, og vi har fått tørrsnøføre og kuldegrader. Det ser riktignok bare ut til å vare til i morgen, men foreløpig er det ca -2 til -4 grader. Dette er bra for feks Rode (viloet) Multigrade. VR45 kan også fungere bra.

Drammen har kjørt de fleste løypene sine, Lier har kjørt i Eikseterområdet, samt oppe på Storsteinsfjell og ned mot bygda igjen ved Pantegutten. Modum har kjørt både på Engersetra/Nygårdshødga samt fra Sponevollen til Kluftetangene og opp mot Heståsfjell og Hovlandsfjell.

På sørsida har det blitt kjørt så og si alt i Drammen sin løypeteig (ikke Andorsrud) og i NEdre Eiker sin teig ved Mifhytta og Bremsa.

I natt og i morgen er det meldt mer snø og samme temp, men i morgen midt på dagen er det forventet at det skal stige og muligens får vi noe regn.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk