fredag 21. februar 2014

Nysnø, nullføre og masse nykjørte spor!

Da har det kommet ytterligere 15-20 cm nysnø, som har gått fra å være tørr til å bli rundt 0. Dette skaper litt utfordringer ift smøring.

Jeg var ut i dag og tempen varierte fra -3 til +2 i løypene mellom Mifhytta - Bremsa - Sifhytta. Gikk på Rode multigrade, som var litt bakglatt ved Sagdammen, men litt trått øverst på Bremsarunden.

Det ser ut til at det er rundt 0 grader i høyden, en kombo av VR50 og VR55 kan funke. Møtte en som gikk på rubb, og det var også ganske bra sa han.

I dag har det blitt kjørt en rekke steder:
- Øvre Eiker fra Hokksund og løypenettet opp på Snaukollen.
- Nedre Eiker fra Ulevann via Kamstrupen til Aron og Solbergvann
- Drammen har kjørt alt bortsett fra Kamstrupen, men det regner jeg med at de gjør utover dagen
- Lier har ikke oppdatert oversikten sin (kl 12), så der er jeg ukjent med status, men det er satt spor forbi webkameraet på Martinsløkka.
- Olsrud/Dalen-Sagdamrunden-Stadion-Strømsåsen
- Lysløypa ved Mifhytta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Zero-ski (rubb) for den som har det, må vel være tingen nå

erikt sa...

Hvis du ser på lier-ski.com, så står det at flere løyper prepareres i dag, grønn sirkel med hvitt kryss.
Viktig å lese hva de forskjellige fargekodene betyr ;)

Gunnar Schei sa...

ja Erik T, men løypene var preparert allerede på morgenen, og kl 12 står de fremdeles oppført som "preppes i dag"

så det er et vindu der på flere timer hvor infoen er feil - her hadde det vært mye bedre å bruke skiporet.no

men hvem klager? bare påpeker fakta ;)

Torleif sa...

Smøretips i dag? Noen som har vært ute allerede?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk