søndag 16. februar 2014

Klisterføre

Det har minket jevnt på snøen i løpet av natta, jeg antar at varme, vind og regn har skyld i det. Det er nå varmegrader i hele marka (muligens ikke over 600 moh). Jeg har ikke vært ute ennå, men jeg antar at det er klisterføre, men dette må dere nesten sjekke selv når dere drar ut. Det kan være at et klister for blandingsføre er best (Rode Rossa eller Silver, Swix Silver universal - K21n).

Montebellorennet: Vi har nok ikke fått optimale forhold under rennet i dag, men temp rett over 0 grader, og snø og regn i natt. Det er flere alternativer som kan funke, men det vil nok være en fordel med Zero-ski.
- HF 10 glider - det er nok ganske vått, HF10 er bedre på vått føre enn HF8
- Jeg ville valgt klister i dag, klister for blandingsføre kan være en vinner (se over). Er det veldig mye våtere enn jeg tror er nok et universalklister løsningen (Rode multigrade klister)
- Vær forsiktig med hvor mye du legger på, det skal være tynt og jevnt
- Man bør nok ha grunnklister for slitestyrken sin del, særlig for de som går 40 km.

Nedre Eiker har kjørt det meste fra Årbogen og via Solbergvann og Kamstrupen til Marimyr, Solbergelva og Aron. Drammen ser ut til å ha kjørt fra Sparavollen via Landfalltjern og Tverken til Skimtrunden. Lier har ikke oppgitt noe, men fra webkameraet på Martinsløkka er det tydelig at det er nykjørte spor her.

På sørsida er det kjørt på Skistadion, samt fra Mifhytta (Bremsarunden).

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk