mandag 10. februar 2014

Klisterføre - men kaldere fra i morra

Som tidligere nevnt, denne vinteren er stabilt ustabil. Nå er det varmegrader og klisterføre (Rode rossa, Rode silver eller Swix Silver universal er min tips), men i morgen er det medlt kaldere vær og etterhvert snø.

I dag har Drammen kjørt hovedløypene nord for Landfalltjern. Lier-ski.com vil ikke laste, og jeg har ikke vært på Eiksetra, så der kjenner jeg ikke forholdene, men det meste ble kjørt i går, til tross for at skisporet.no ikke er oppdatert. På sørsida er det meste kjørt i dag eller i går. Så mulighetene ligger åpne.

6 kommentarer:

Per Olav Horne sa...

Nydelig rundt Skimten i kveld. Start Universal wide klister ga spikerfeste. Det er masse tung snø som gir trærne masse tyngde nå. Så dette ser nok ikke så pent ut senere når alle knekte topper kommer frem.

Karianne sa...

Fine løyper i og rundt Eiksetra!

Rolf Arne sa...

Noen som kan si hvordan det ligger ann i Lysløypenettet rundt Spiralen??

Runar sa...


Det er smøringsutfordringer for de av oss som starter turen i regn eller på våt snø rundt 100moh, iblant i det siste har det vært tørrsnø i høyden.
Løsning når man ikke gidder smøre:
Fjellski med kortfell. Fungerte utmerket igår, dårlig glid men godt feste! Som ventet:-)

Anonym sa...

Atomic Skintec er et godt alternativ på dette føret!

Anonym sa...

Spiralen i dag /kveld? Var mildt i natt :(

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk