onsdag 11. desember 2013

Rask oppdatering onsdag

Forholdene er de samme som i går, flotte spor i området Martinsløkka-Sauehøgda og løypene på Garsjø. Her kan kan fint vurdere gode skipar. Opp til Svarthamna bør man være litt forsiktigere, bruk grusparet.

Smøring er ikke så lett. I søkk, groper og på vann er det flere minusgrader. På høydedragene er det mange varmegrader. Jeg ville enten valgt blanke ski, eller Rode Multigrade. Velger du feste må du bare akseptere at det blir bakglatt på toppene.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,jeg gikk idag årets første skitur opp til Svarthavna og avstikkeren opptil høyre etter vannet opp på åsen.Her var det mildt. Gikk på to tynne lag med fiolett og det satt ganske bra. God tur.

Anonym sa...

Noen som vet om det er pakket fra Kanada mot Nykjua?

Gunnar Schei sa...

det vet jeg dessverre ikke noe om

Gunnar Schei sa...

men erfaringsmessig foregår det jakt i området og bilferdsel på veiene i hele desember

Unknown sa...

Ser på skisporet.no at preppern har vært en runde på Konnerud Skistadion. Noen som vet noe om forholdene der?

Gunnar Schei sa...

Forholdene kommer seg på Konnerud, men stadion er stengt for skiløpere fram til rennet på søndag.

det er også kjørt Sponevollen-Kluftetangene. Jeg vet ikke noe om forholdene der.

Dagis sa...

lier-ski.com melder om at det har vært bilkjøring på veien opp til Svarthavna og at skisporene er ødelagt. :-(

Tjuvtrener sa...

Hvor lang blir traseen nå når det er ødelagt til Svarthavna

Gunnar Schei sa...

martinsløkka-Sauehøgda er ca 2 km. sporene på Garsjø er en liten runde på ca 1,5 km. Så da kan man vel gå ca 3,5 km i nye spor.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk