søndag 29. desember 2013

Løypestatus og smøretips

Dere er vel nesten lei av å høre det, men det er altså bra skiføre på Martinsløkka ved Garsjø. Kunstsnøløypa der holder bra stand mot mildværet. Jeg var der blant annet i går ettermiddag, lite folk og fine forhold. Ganske faste løyper. både nede ved Garsjø, og opp mot Sauehøgda. En runde utgjør i underkant av 2 km.

Det er litt bløtt i snøen, naturlig nok, i går var det rød klister som gjaldt. Tempen på lier-ski.com viser oss at det samme gjelder i dag. Jeg kan anbefale Rode Rossa. Swix rødt klister fungerer også.

Det kan bli trangt om plassen der oppe, så vis hensyn til hverandre. Husk at alle må få lov til å benytte anlegget, uavhengig av ferdighetsnivå. Men legg også merke til at skigruppa i Lier har treninger der på kveldstid, og da har jeg stor forståelse for deres ønske om å bli prioritert.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk