søndag 15. desember 2013

Kunstsnøløypene kjørt på nytt i dag

Det er temmelig mildt nå, og dette tærer på natursnøen. Dermed er det kun kunstsnøløypene på Martinsløkka-Sauehøgda som er kjørt i dag. HEr er det fine forhold. Det er også ok forhold i det øvrige nettet som ble kjørt i går.

Smøring er en utfordring, våt nysnø er aldri noen favoritt. Nå falt jo snøen i går, så det har skjedd en viss omdanning. Jeg går mye på blanke ski om dagen og satser på staking, for dere som ikke har gått så mye på rulleski i høst vil det være et alternativ med Silver klister, som fungerer godt på blandingsføre. Rode silver er en av mine favoritter. Swix silver universal vil også fungere greit i dag. Men legg på et tynt lag, masse kilster vil bare skape trøbbel i dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan er forholdene på Konnerud? Var vel en relativ lang løype i rennet i dag, og jeg regner med at denne var grei?

Anonym sa...

Noen kuldegrader og panserspor på Konnerud i går kveld. Men så kom mildværet igjen...:-(

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk