fredag 22. februar 2013

Klart for vinterferie!

Da er det tid for vinterferie (i hvert fall for skolebarn og lærere), og enda flere folk i løypene enn vanlig. I dag har Lier kjørt fra Eggevollen til Skimten. Drammen har kjørt Spiralen, samt opp til Skimtrunden. Modum kjørte på Hovlandsfjell og Engersetra-Nygårdshøgda-Dypingkollen. Nedre Eiker kjørte Årbogen-Solbergvann-Marimyr, samt Ulevann rundt.

De allere fleste spor er kjørt de siste par dagene, så mulighetene ligger åpne. Det er meldt litt snø i morgen.

Det er nå fra 0 grader og ned mot -2 oppe i skogen. Smøringsmessig er dette rimelig greit. Jeg ville i kveld ha valgt VR50, evnt Rode Multigrade med Rode Violet/zero i tråkket. Hvis tempen bikker over 0 grader bør du bruke litt mykere smøring, i hvert fall rett under bindingen (i tråkket).

Takk til Ørjan for flott bilde fra det som ser ut til å være på Skimtrunden.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk