lørdag 26. januar 2013

Småbarnsforelder? Delta i Barnehauern!

Hei, i dag er det skirenn for alle barn under 7 år i parken på Bragernes. En kort og fin løype rundt ca halve parken for alle små. En fin måte å inspirere til skiglede for de minste. Deltakelse på onsdagsrennet på Konnerud kan jo være neste mål?

Servering av pølser, saft og vafler, og premier til alle, som seg hør og bør :) Kart over løypa har jeg limt inn her.

Les mer her, og se løypa

Forøvrig er det ikke, meg bekjent, kjørt noen nye spor i marka. Det har kommet 1-2 cm snø, så det har ingen betydning. NEste alt av spor er åpne etter at det alle meste ble kjørt i går og torsdag (se fredagens rapport)

Smøretips: Det er nå ikke lenger inversjon, og på 400 moh er det ca -4 grader, mens på toppene ligger det på ca -6. Dette er før for blå extra, det kan være lurt å ha litt VR45 i tråkket. Selv vil jeg i dag bruke Rode Weiss, en smøring som er fin rundt -5 ved høy luftfuktighet, slik som nå.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk