søndag 9. desember 2012

Skistadion kjøres i morgentimene

I skrivende stund kjøres skistadion på Konnerud. Haverstad er tidlig oppe i dag og kan melde at Lier kjører fra Eggevollen til Eiksetra og videre inn til Solvang og Svarthamna. Det har kommet ca 5 cm nysnø.

Informasjon om det øvrige løypenettet på begge sider av elva har jeg ikke, men jeg antar at løypekjørerne venter på at snøværet skal gi seg.

Oppdatering kl 12: Det er også kjørt fra Dalen P-plass (ja, jeg vet den har blitt døpt om..) til Sif-hytta og Skiold-hytta, samt til Sagdammen.

Det er nå ca -5 grader (litt kaldere på toppene) i skogen. Siden det er nysnø vil jeg anbefale VR40, som en en litt mykere variant enn vanlig blå, evnt blå extra. Det skal være enkelt å få feste nå i nysnøen, så ikke legg på for tjukke lag med smøring.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for flott blogg! Følger den jevnlig. Vi er vel mange med bakgrunn fra Konnerud som kaller Dalen for det den skal hete: Dalen. At pampene nede i sentrum sminker på navnet for å rettferdiggjøre en latterlig avgiftsbelegging er tragisk dumt. Phh. Måtte bare få sagt det! Håper det snart blir ensifra blå, da er det mer fristende å legge ut på skitur.

Anonym sa...

De fleste pampene nede i Sentrum bor vel strengt tatt på Konnerud. Men det skal vi jo ikke diskutere her.

Dagis sa...

Noen som vet om det har blitt kjørt fra Landfalltjern i dag? Skisporet.no er ikke helt med om dagen. Eller kanskje det er GPS-senderne i maskinene til Drammen? Hvis noen har vært der etter siste snøfall og med nye spor: Hvordan var det?

Plankepetter sa...

Har ikke Lier gps sensor i maskinen sine i år i det hele tatt.
Det er jo ingen oppdateringer på skisporet. De var jo litt hakkete tidligere, men mye bedere enn å ikke ha no i det hele tatt. Oppdateringene på Lier-ski kan jo være noe trege.

Kaptein Knutsen sa...

Å kjøpe et årskort for parkering som for en rimelig penge gir tilgang til både Spiralen, Landfalltjern og Dalen burde være en smal sak for de fleste friidrettsentusiaster, med tanke på det fantastiske løypetilbudet man har i Drammen. Liker man ikke å betale på Dalen kan man starte et annet sted. Jeg synes sutringen er patetisk. Måtte bare få sagt det.

Kaptein Knutsen sa...

Friidrett = friluft :-)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk