lørdag 3. mars 2012

kaldere vær og nye spor de fleste steder

Da er det klart for en flott lørdag, ikke så fint som i går, men fine skiforhold. I dag er det - 3 grader på Garsjø og rundt -1 på Skimten. Smøretipset er fremdeles isklister i bånn og universalklister oppå. Skal du gå i løyper som ikke har være preppa på en stund er det kun isklister som gjelder.

I dag har Lier kjørt Eggevollen-Eiksetra-Skimten, samt Tverråsrunden og Storsteinsfjell. Drammen har kjørt hovedløypene på Spiralen (ikke Kanonveien), opp til Tverken, og Skimtrunden. Nedre Eiker har kjørt fra Solbergvann via Vrangen til Marimyr.

På sørsida av byen har det blitt kjørt på Skistadion og løypenettet rundt Mifhytta og inn mot Sirikjerke. Strømsåsen er ikke kjørt på en stund pga snømengdene, så vidt jeg vet. Sørsida av byen ligger jo mye lavere enn Finnemarka, så her forsvinner snøen raskere i mildværet, særlig når det heller ikke er minusgrader om natta.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk