mandag 27. februar 2012

Været har endelig tatt til vettet - nye spor

nå som helgen er over, en helg med massiv sykling langs landeveiene, i februar... så setter jeg stor pris på at været endelig har tatt til vettet igjen. Yr melder at det ikke snør, men en titt ut av vinduet avkrefter den påstanden. Jeg kommer tilbake med mer så snart jeg vet noe om hvor de kjører nye spor. Smøring kan også bli interessant i dag :-)

I dag har det snødd ca 3 cm, snøen kom ned tørr, men nå er det i ferd med å bli varmere.

Drammen har kjørt alt av spor på nytt, dvs alle lysløypene, opp til Tverken og Skimtruden, samt Kamstrupen og tilbake mia Marimyr og Goliaten. Nedfartene er ikke kjørt. Lier har kjørt fra Eggevollen til Eiksetra, til Svarthamna og opp til Skimten. Fra Skimten er det kjørt både på Tverråsen og på Storsteinsfjell.'

Smøretips: Det er nå ca 0 grader ute i skauen, så nullsmøring er å foretrekke. Snøen er fremdeles tørr, så jeg ville i dag satset på tørrvoks, feks VR50, eller Rode Zero/Violet. Det vil være en blanding av ny og eldre snø, så det er også mulig å gå på sølvklister, som tåler blandingsføre.

Vær oppmerksom på at tipset ble skrevet kl 12:30, og at det er meldt stigende temperaturer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Hva smører man ned i dag ?
Uerfaren smører

Anonym sa...

Litt tricky. Klister og fallende snø og nysnø er dødfødt. VR60 bør duge i dag med like under null grader og høy relativ luftfuktighet. Glider LF8.

Anonym sa...

Litt tricky. Klister og fallende snø og nysnø er dødfødt. VR60 bør duge i dag med like under null grader og høy relativ luftfuktighet. Glider LF8.

Gunnar Schei sa...

akkurat nå så vil VR60 kunne kladde litt. Jeg bruker VR50 nå, og har med meg VR60 i lomma om det skulle bli stigende temp

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk