søndag 19. februar 2012

Drammen setter nye spor

Det har vært minusgrader i natt, så det kan være ganske hardt i sporene der det ikke har blitt kjørt på nytt, selv om sola og plussgrader vi myke opp de fleste steder utover dagen.

Drammen har i dag kjørt hovedløpene, både lysløypenettet, opp til Tverken og Skimtrunden, samt Kamstrupen. Nedre Eiker er også i gang og vil kjøre Ulevannsområdet ut over formiddagen. Lier vil også kjøre nå på morgenen, gra Eggevollen via Eiksetra til Svarthamna, samt opp til Sikten og rundene på Tverråsen og Storsteinsfjell.

Det er nå -2 grader i høyden, men stigende temp. Nå som det kjøres på nytt, vil mer finkornet snø komme fram, så voks er mulig å bruke. Jeg ville brukt grunnvoks i bånn, som smeltes inn, for å øke slitestyrken, og så en nullsmøring, feks VR55 i dag. Skal du ut tidlig kan det lønne seg med litt hardere voks, feks VR50 eller Rode multigrade.

Skal du gå i løyper som ikke er kjørt på nytt siden i går, trenger du klister i bånn, som smeltes inn, med voks oppå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er ikke kjørt i Strømsåsen på 4dager, så dårlige forhold der. Synd at det ikke kjøres på søndag hvor mange bruker løypene. Noe av skigleden forsvinner med dårlige forhold.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk