mandag 11. april 2011

Slutt på løypekjøringa for i år

nå i varmen kommen en beskjed som kanskje ikke kommer som et sjokk på så mange: Det er slutt på løypekjøringa for i år - i hvert fall fram til høsten. Drammen melder i dag at det ikke vil bli kjørt noe mer denne sesongen. Lier meldte det samme på fredag.

Hva de andre kommunene gjør, vet jeg ikke.

Dette betyr selvsagt ikke at det er slutt på skiføret - fremdeles er det mulig et par uker - minst. Men sporkvaliteten vil selvsagt avta raskt.

Så til dere som gir dere for i år - takk for følget, vi ses i oktober.

Til dere som fremdeles ikke vil rydde bort skia - vi ses i marka. Jeg synes ofte at vårturene på ski er de aller fineste :-)

3 kommentarer:

Park sa...

Mange takk for mange og nyttige opplysninger om skiforholdene i Drammensmarka! Jeg håper virkelig at neste skisesong også blir minst like fin som denne har vært...- Og med noen av de kommentarer og opplysninger som har fremkommet, har også løypemannskapene fått verdifull info. - Til beste for alle! For når en først kjører, er det vel greit at resultatet blir best mulig..? Jobben er jo den samme, og hvis en kan spare maskin for unødige belastininger, er dette som ren bonus å regne. Lykke til med utrettinger av unødig skarpe svinger før neste snøfall!!

Anonym sa...

Har du tips om hvor det fortsatt er skiføre i marka? Jeg gikk turen Øyvannet-Dælatjenn-Dypingkollen-Vrangla-Ulevann på søndag og måtte ta av meg skia ganske mange ganger.Det var også litt problemer pga åpne bekker. Jeg er glad for tips. Vil gjerne at skisesongen skal vare litt lenger :-)

Gunnar Schei sa...

prøv skimtrunden eller svarhamna. Man må nok regne med å ta av ski hvis man går i skikkelig soleksponerte områder

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk