lørdag 18. desember 2010

Mange løypemaskiner er i gang

Det har snødd ca 10 cm siden i går, det er ikke meldt så mye mer i dag, men en ny runde i morra. I mellomtiden kjører løypemaskiner på begge sider av elva.

I Lier kjøres i dag Eggevollen-Eiksetra-Løken-Snaret-Svarthamna, samt Eiksetra-Skimten-Storsteinsfjell. Det er mulig det bli kjørt fra Kanada i ettermiddag.

I Drammen kjøres lysløypenettet nå på morgenen, deretter til Hvalsdammen og opp til Tverken, før rundene innafor Tverken tas på formiddagen.

Konnerud skal det i dag og i morgen være skirenn, Konnerudrennene, som går i de nye WC-løypene på stadion. Her kjører løypemaskinene hele tiden. Dessuten så er alt av løyper i Strømsåsen preparert. Det kjøres også i løypenettet med utgangspunkt i Mifhytta. Jeg tror at alle løyper på Konnerud fra Dalen via Sagdamrunden og forbindelsen til stadion vil bli kjørt i dag. Riktignok kjøres det ikke fra Heia og Katnusdalen, pga skogsdrift og brøyta veier.

Smøretips: Det er nå ca -5 grader i høyden, noe mildere i lavere strøk. I dag vil jeg anfebale Rode Weiss eller VR40, evnt Rode multigrade om man går litt lavere. Det bør også fungere greit med blå extra eller VR 45 i lavere strøk. Nysnø er trått, så bruk glider, CH/LF 7 er bra i dag.

Nok en gang takk til Ørjan for bilder :-)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk