søndag 19. desember 2010

Gode muligheter i snøværet

Da snør det igjen, men det er satt en del nye spor, så mulighetene ligger åpne: Lier har i dag kjørt fra Eggevollen til Svarthamna, men også Fra Kanada til Nykjua, Fallet og Kluftetangene, samt dra Saga til Lelangen og tilbake til Eiksetra.

Drammen har kjørt hovedløypenettet far Spiralen til Lanfalltj, samt til Tverken og rundene på Tverråsen, Skimten og Kamstrupen-Marimyr-Goliaten.

Nedre Eiker har kjørt fra Ulevann og skogsbilveiene forbi Solbergvann og Vrangen, inn til Marivann. Det er mulig det er kjørt helt ned til Solbergelva, det er jeg usikker på.

Konnerud og i Strømsåsen er alt av løyper kjørt i dag, også fra Hallermoen inn til Dalen. Det kjøres ikke fra Heia og inn til Katthusdalen på denne sida av nyttår. Husk at det fremdeles er skirenn på Konnerud stadion

Smøring: Det er -9 grader og blå swix er et sikkert kort, ved siden av CH6.

1 kommentar:

Park sa...

Ad hvor en savner løype:En god opp/nedgang fra toppen på 800-meter'n til løyps mot Marivann er mulig å få til med enkle midler. Jeg har funnet en trase med gode stigningsforhold, og har spurt hhv. N.Eiker og Drammen om de kan ordne dette. Nå er det sånn at slike ting vil de helst finne ut selv, tror jeg... Og Drammen er veldig fornøyd hvis flest mulig biler til Landfalltjern. Bompenger er de fornøyd med! Enda veien allikevel må holdes farbar til en hver tid pga. Glitrevannverkets atkomst til sitt vannbehandlingsanlegg der oppe.
Får jeg tid til sommeren, vil jeg spørre N.Eiker om å få rydde traseen på dugnad! Da vil Drammens største bydel, pluss alle som bor på Vinnes/Solbergelva få en grei atkomst til herlighetene innpå! I tillegg går det buss hvert 10. min.fra alle deler av distriktet til Aronsløkka. - Noe for miljøet i byen, kanskje?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk