søndag 26. desember 2010

2.juledag - den store turdagen!

År etter år har jeg sett at 2.juledag har vært den store turdagen i Drammensmarka!" Det er som oftest bare skifrie søndager i februar som kan måle seg med utfarten på denne dagen. Kulda kan sikkert sette begrensninger på utfarten, men som tempreaturmåleren på Matinsløkka viser, så er det kun -10 grader nå, blåswixføre og sol.

Derfor: Kom dere ut på ski folkens, trim av ribbeflesket og få dere en strålende naturopplevelse!

Turforslag og spor: Det er ikke satt noen nye spor de siste dagene, men forholdene har vært stabile, og det er lite slitasje, slik at forholdene er meget gode de aller fleste steder. Hvis jeg skulle anbefale en tur i dag, så tror jeg det må være opp til Snaukollen, som ble kjørt for første gang i år for 2 dager siden.

Smøretips: Det er enkelt nå, bruk vanlig blå swix. CH 6 burde duge bra. Om mulig - velg ski med en fin struktur.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk