søndag 31. oktober 2010

Når kommer egentlig snøen??

Jeg gikk hardt ut for en drøy uke siden og hevdet at snøen var like rundt hjørnet. Og snøen kom - men det har kun noen usle millimeter... Og deretter kom varmen tilbake, og med den forsvant et hvert håp om hvit skog og trikkeskinner i nærmeste framtid.

Nå ser jeg igjen at det er meldt nedbør: På tirsdag er det meldt 15mm nedbør og rett over null grader. Dette kan bety snø, vi får se..

Tidligere år har snøen kommet både seinere og tidligere enn i år. I fjor (2009) kom skiføret 5.november, men det forsvant igjen og etablerte seg først drøyt 3 uker seinere. I 2008 kom det første snøfallet 29.oktober, det holdt seg en drøy uke, og så forsvant det igjen og etablerte seg litt etter midten av november. I 2007 kom det spredte snøfall den første og andre uka i november.

Når oktober nå synger på siste verset, viser erfaringer fra tidligere år oss at den første snøen er like rundt hjørnet. Det er bare å klargjøre skia! :-)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk