torsdag 28. januar 2010

Nye skispor i sør og nord

I dag er det -3 grader på Eiksetra og strålende sol. Det er føre for blå extra eller VR45, CH7 eller LF7 vil gli godt. Husk at temperaturene kan variere en del, og at sola nå begynner å gi litt varme.

Drammen har kjørt til Tverken og er i gang med løsløypenettet på Spiralen. Lier har kjørt så godt som alt av løyper i Eikseterområdet, også på Storsteinsfjell og inn til Vrangen og Langvann via Svarthamna. Tidligere i uka har det også blitt kjørt fra Alvdal, samt den gamle lysløypa ned i dalen. Modum har kjørt løypenettet på Breiliflaka via Svartdalsveien.

Turforslag: På en så strålende dag bør man komme seg til et utkikkspunkt eller to. Storsteinsfjell er jo en glimrende mulighet, dit kommer du fra Eggevollen eller Eiksetra, fra Undersrud eller Årkvisla, eller via Skimten. Nå som løypene igjen er åpne på Breiliflaka, vil jeg absolutt anbefale folk en tur dit, du kan kjøre inn på skogsbilveiene fra Vikersund inn til Svardalsveien, eller fra Røine nord i Lier.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk