søndag 27. desember 2009

Romjulsspor

Oppdatering mandag: I dag kjøres det spor fra Eiksetra forbi Lelangen til Saga og videre til Nykjua og Kanada, samt ut til Fallet.

Søndag: Lier har kjørt så og si alle løypene i Eikseterområdet, mens Drammen har kjørt opp hovedløypenettet med rundene på Skimten og Tverråsen, samt Kamstrupen og Spiralen. Nedre Eiker starta på Årbogen og rulla inn mot Ulevannsområdet. Her ble det preppa ned til Dypingen (for første gang i vinter) og rundt Vrangla, samt ned til Vrangen og Marivann. Her er det nå link til Drammens løypenett :-) Dessuten er det satt spor fra Solbergelva og Drammen skisenter opp til Kamstrupløypa.

Maskinene ruller også på Konnerud, både rundt sif- og mifhytta. I tillegg er det satt spor i Strømsåsen fra Galterud og Drafnhuset, og fra Hallermoen til Dalen. Så alle muligheter ligger åpne!

1 kommentar:

npmehren sa...

Fine løyper i Eikseterområdet, men jeg prøvde turen over Løken og Vrangen, der er det kommet overvann noen steder, som momentant fryser på sålen. Tipset er å ta med skrape hvis turen er planlagt over vannene!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk