tirsdag 8. desember 2009

Flere spor i Lier

Oppdatering onsdag: Lier har i dag satt spor fra Eiksetra opp til Skimten og tråkka såle i runden på Storsteinsfjell. Det er også satt spor fra Andorsrud, samt i lysløypa fra Eggevollen. Det er våt snø, så jeg ville satsa på sølvklister

Tirsdag var det ca 1 grad på Eiksetra, og snøen er våt. Det er pakka såle i dag fra Eiksetra over til Lelangen og ned Fløitenbakkene til Saga, videre satt spor fra Saga opp til Nykjua og ned til Kanada. I tillegg har Modum satt spor rundt Dypingkollen og fra Sponevollen ned til Liers løypenett nord for Saga.

Nå begynner det altså å bli en del åpne spor i marka. Det litt varme vært gjør sitt til at smøreforholdene er litt vanskelige. VR60/65 kan nok benyttes, men jeg synes sølvklister er meget bra på slikt føre, men legg på et tynt lag. Snøen suger også litt, slik at det er lurt å bruke en glider med fluor, feks LF10.

Blogglisten

5 kommentarer:

Trygve sa...

Onsdag kveld var det gode forhold i lysløypa og svarthavna. Gikk på K21 klister, rimelig bra, men litt ising da det kom litt nysnø. De som gikk på Zero ski sa de hadde veldig gode ski

Trygve

Jakob sa...

Undertegnede gikk fra Landfalltjern til Skimten i dag. Smurte med VR75, godt i starten, ising etterhvert på grunn av temperaturfall!

Gleder meg til videre skigåing!

trond sa...

Jeg tenkte meg en tur fra eggevollen i morgen tidlig, og lurer på hva som kan egne seg av ski: Zeroski eller sølvklister pakket inn med voks (VR45). Noen råd? Må igjen takke for denne hjemmesiden og de som bidrar med kommentarer om turer/smøring/forhold :-)

Blafre sa...

Før morgendagens Lierrenn skal nok FatCamp preppe skiene med Guruwax Extreme 39 (muligens dekket med Extreme Hallgeir) i dag. Legger på passende tørrvoks oppå før start.

Gunnar Schei sa...

i morgen tidlig er det meldt 3 minus, tror ikke zeroski kommer til sin rett da. Jeg skal satse på et par kaldski i hvert fall, og grunnvoks (eller litt grunnklister) og VR50. Det er hvis det blir som meldt

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk