mandag 13. april 2009

Slutt for i år?

I går var det strålende vær, flotte løyper og masse folk på påskefrokosten på Skimten. Men spørsmålet er om dette var det siste vi fikk se av det gode skiføret i vinter? Mange steder har det vært dårlig i påsken (våte myrer, undertegnede gikk igjennom på Marimyr) og det har ikke blitt bedre i natt. Nå høljer det ned, det er ikke meldt minusgrader de kommende nettene, og dette tærer veldig på snøen og skiføret. Derfor spørs det om kommunene kommer til å kjøre løyper noe mer i vinter. For de ivrigste blant oss vil det finnes snø enda noen uker, men uten løypekjøring blir det så som så.

Jeg vil takke DOT for et flott arrangement på Skimten i går, morsomt å se så mange som hadde tatt turen opp, spesielt hyggelig synes jeg det var å se alle barnefamiliene :-)

Til dere som fremdeles farter rundt ute i marka vil jeg advare mot å gå ut på isen. Isen i seg sjøl er stort sett sikker (på vrangen var det i går 1 m is ved Sportsfiskerhytta) men det er mye overvann og man kan lett få seg en våt overraskelse. Det samme gjelder ved en rekke myrer. Vis forsiktighet folkens!

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk