tirsdag 3. mars 2009

Maskintrøbbel, men likevel en del spor

I dag er det på morgenen -1 grad på Eiksetra, men varmegrader i lavereliggende områder. Drammen og Nedre Eiker har problemer med løypemaskinene, men håper å få orden på dette i dag.

Lier: Kjørte Løypene i Eikseterområdet i går, samt Storsteinsfjell og ned til Undersrud. I dag kjøres det fra Eiksetra over til Saga, Nykjua og Kanada. Drammen: Kjørte hovedløypene med scooter i går. Nedre Eiker: Har kjørt lysløypa på Årbogen, men sliter med maskinproblemer

Smøretips: I høyden er snøen tørr, men temperaturen stiger utover dagen, så jeg ville satsa på VR50. På Spiralen eller i Strømsåsen (som ligger mye lavere) er snøen kram, så her bør man satse på mykere voks, feks VR55 eller VR60. Det ligger litt usikkerhet i dette tipset fordi jeg ikke har vært i marka på noen dager. Til kvelden er det meldt litt regn, og da kan det bli vanskelig å smøre.

Oppdatering kommer i ettermiddag hvis det skjer vesentlige endringer
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk