fredag 27. februar 2009

Flott skihelg i vente

Det er i dag -4 grader i lavereliggende områder, noe kaldere i høyden. I dag kjører Drammen hovedløypene nord for Landfalltjern, inkl Skimten, Tverråsen og Kamstrupen. De kjører også scooterspor over div småvann som vanlivis ikke kjøres, feks Goliaten. Lier og Nedre Eiker har kjørt tidligere i uka, og det er fine forhold.

Smøretips: Det er blitt kaldere igjen, og når man setter nye spor vil snøen i løypene være kald og relativt finkornet. I høyden ville jeg lagt på et lag VR50 oppå grunnvoksen, og så et par lag VR45 på toppen. I lavereliggende områder ville jeg brukt kun VR50 på grunnvoksen. Det er viktig med grunnvoks pga slitasje på smøringen i de solutsatte områdene

Skiførebloggen vil ikke bli oppdatert før tidligst tirsdag fordi jeg er i Sverige og går skirenn. Merk at det er varsla snø på søndag, da bør dere ty til løypetelefonen. Er det noen som ser hvor bildet er tatt, legg igjen en kommentar ;-)
Blogglisten

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som bildet er tatt Langs Vrangla.

Gunnar Schei sa...

ikke så dårlig tippa, men heller ikke helt rett :-) Riktig kommune i hvert fall

npmehren sa...

God tur til Mora!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk