tirsdag 17. februar 2009

Drammen og Lier kjører i dag

I dag er det 6-7 minusgrader og opphold. Etter to dager med jevnt snøfall har det kommet nærmere 20 cm snø, og det er store behov for preparering.
Lier: I ettermiddag kjøres løypene i Eikseterområdet, i tillegg til løypenettet fra Lierbyen til Undersrud og ned til Stoppen. Dessuten kjøres det løyper med scooter fra Kanada til Nykjua og Fallet. Drammen: Hele hovedløypenettet er kjørt på formiddagen i dag. Nedre Eiker har maskinproblemer, men vil preparere løypene mellom Solbergvann, Vrangen og Solbergelva i dag, muligens med scooter.

Smøretips: I dag er det enkle forhold, men litt løst flere plasser. Benytt blå voks, men ikke legg på for tjukt da dette vil bremse mye. Hvis du bruker glider vil CH7 eller LF7 passe fint.
Turforslag: Hvis du bor i nærheten ville jeg tatt på meg skia utafor Lierbyen og gått opp i marka fra jordene, opp til Undersrud og rundt Årkvisla. Husk hodelykt! (bildet er fra søndagens Hauern)

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk