lørdag 14. februar 2009

Alt klart for Hauern!

Alt av løyper i Finnemarka er kjørt opp den siste uka. Unntaket er løypene på Hovlandsfjell og Breili. Værforholdene har vært usedvanlig stabile, så skiforholdene er meget gode.

Turtips: I morgen går Hauern fra Kanada til Spiralen, mitt turforslag er å delta i minneløpet (på tid) eller marsjen (uten tidtakning), det er en fantastisk tur gjennom hele marka. Hvis du ikke er påmeldt er det mulig å etteranmelde seg på Drafnhuset i dag mellom 11-14. Husk at det også er mulig å delta på Ungdomshauern eller familehauern, som starter på Eiksetra, hvis man ønsker en kortere tur.

Smøretips: Det er veldig greit å smøre nå, hvis du ikke vil gjøre en jobb, så sats på blå swix, men ikke legg på for tjukt.
Hvis du skal gå renn vil det lønne seg å legge litt arbeid i det. Jeg foreslår å benytte HF7 glider. Deretter rubber du festesonen på skia og legger på et tynt lag grunnvoks som du smelter inn med smørejern. Legg så på et tynt lag blå extra som også smeltes inn. Nå har du en slitesterk såle. Til slutt legger du på 3-4 tynne lag blå swix.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk