søndag 22. februar 2009

Alle hovedløyper kjøres

Det har kommet ca 20 cm nysnø, på Eiksetra er det rundt 4 minusgrader. Lier: I går ble alle løypene i Eikseterområdet kjørt opp, i dag kjøres det fra Eiksetra til Kanada via Saga og Nykjua. Drammen: Alle hovedløyper kjøres opp i dag. Spiralen tas på morgenen og løypenettet nord for Landfalltjern tas utover formiddagen. Alt av løyper på Konnerud og rundt MIF-hytta kjøres i skrivende stund. Nedre Eiker: Løypenettet fra Solbergvann til Vrangen, Marivann og Solbergelva ble kjørt i går kveld. Løypene i Ulevannsområdet ned til Sandungen kjøres på morgenkvisten.

Smøretips: På morgenen: Blå extra hvis du skal gå i høyden, VR45 i lavereliggende områder. Det er mulig man bør legge på et lag VR50 også, som sikring. Merk at det er meldt stigende temp. i løpet av dagen, så ta med mildere voks, gjerne VR50 og VR55.

Søndag kveld: Jeg fikk rett, det ble mye mildere i løpet av dagen, noe som gjorde at man på Spiralen måtte ha VR55 for å få godt feste, særlig etter at sola kom fram. Jeg var ute i skogen, så jeg fikk ikke skrevet dette før nå. Husk: Nå som det etter hvert blir varmere i været kan det lønne seg å ha med en tube "mildere" smøring når man starter turen, siden forholdene endrer seg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hva smører jeg med hvis jeg skal i lysløypa i kveld? I dag er det plussgrader midt på dagen, sannsynligvis også i lysløypenettet ved Spiralen. Men i kveld er det igjen minusgrader. Betyr dette klister?

Anonym sa...

Gir likegreit en egen rapport siden ingen rakk å svare. Jeg var i lysløypa i kveld (Spiralen) og føret var overraskende bra. Et par minusgrader og tørr og fin snø. Veldig lite is, kun enkelte flekker under trær som hadde dryppet. Gikk på VR40 og hadde topp feste. Silkeføre rett og slett, men med enda bedre gli enn under kuleperiodene og snøfallsperiodene. Glideren jeg gikk på var LF6. Anbefales!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk