søndag 18. januar 2009

Nykjørte spor i Ulevannsområdet og til Skimten

Lørdag lå tempen på ca -5 grader i marka, og det har kommet rundt 5 cm snø.
I går ble det satt nye spor i Ulevannsområdet, og her er det nå fine forhold i skogsbilveinettet fra Ulevann, mot Langvann, Vrangla, Solbergvann og i Kamstrupen. Jeg anbefaler en tur her oppe i dag. Lier venter på mer snø før de kjører løypene på nytt.

Oppdatering søndag morgen: Søndag har Drammen satt spor fra Underlia opp til Tverken og Skimten. Her er det nå fine muligheter for en tur. Det er meldt mer snø i natt, så i løpet av mandagen vil de aller fleste løyper være nypreparert igjen :-)

Smøring: Det er -3 grader og lett snødrev. Dette betyr at man bør satse på blå voks. Nysnøen gjør det ikke nødvendig med grunnvalla. Hvis det skulle bli litt varmere ville jeg tatt med en boks VR45.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du hvorfor skisporet.no ikke oppdateres for Finnemarka.
http://skisporet.no/no/buskerud/finnemarka
Det kommer jo nyere og mer korrekt info hos deg, enn der :)

Anonym sa...

Stort sett bare grå streker på kartet til skisporet.no. Infoen under er noe bedre oppdatert.
??

Gunnar Schei sa...

Det hender at skisporet.no oppdateres for Finnemarka. Jeg ser i skrivende stund at det går løypemaskiner på Spiralen. Kanskje det er slik at ikke alle løypemaskinene har GPS påmontert?

Jeg skal forsøke å finne ut av det.

Forøvrig får man jo kun info om hvilke løyper som er nylig oppkjørt på skisporet.no, og ingen føremeldinger eller smøretips ;-)

Anonym sa...

Takk for svar ;)
Bruker din blogg jeg :) Den er utmerket.
Skisporet.no blir bare en liten ekstra side.Men alt har vært grått til nå. Nå derimot så ser jeg både gult og orange samt at bilene er i gang. Men som du sier, så er det ikke sikker alle bilene har GPS.
Tar en del bilder når jeg er i Finnemarka. Om ønsker bilder, hvordan vil du helst ha dem? Tilsendt eller linkt til feks Picasa album?
mvh Ørjan Thune

Gunnar Schei sa...

Så morsomt at du bruker bloggen min :-)

Tar mer enn gjerne i mot bilder, og gjerne fra picasa eller flickr. Mine egne bilder er stort sett tatt med mobilkamera, så kvaliteten er litt så som så. Har du en videosnutt eller to tar jeg gjerne det også :-)

Gunnar Schei sa...

mysteriet med skisporet ser ut til å være løst:
- Øvre Eiker er ikke med så vidt jeg kan finne ut
- De andre kommunene er med, men ikke alle løypamaskiner har utstryet installert
- Det er en del innkjøringsproblemer (ganske nylig tatt i bruk)

Men de siste par dagene ser det ut til å ha fungert greit :-)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk