fredag 23. januar 2009

Mye å velge i

Det har kommet 5 cm nysnø, og tempen er -2 grader på 400 m.o.h. En rekke løyper kjøres nå før helga, men det er varslet mer snø i morgen, så det kommer ny oppdatering da. (bildet: Storsteinsfjell - kjentmannsmerket.org)

Drammen: Hele hovedløypenettet er kjørt opp i dag (Skimten, Kamstrupen, Tverråsen), lysløypenettet tas i ettermiddag. Merk at det er preparert inn til Sauesetra - det er lenge siden sist
Lier: Løypene i Eikseterområdet kjøres i dag, samt Skimten og runden Storsteinsfjell. Det er ikke satt spor fra Kanada i dag.
Nedre Eiker: Alle løyper i Ulevannsområdet kjøres i dag, helt ned til Solbergelva. En godbit i dag kan være Kamstrupen fra Drammen over til Nedre Eiker og en runde rundt Nerdammen og Vesle Marivann, som sjelden prepareres.

Smøretips: Det er lett å få feste på tørr nysnø, sats på blå extra eller VR45. Ikke legg på for tjukt. Men nysnøen er trå, så jeg ville ha lagt på ny glider i dag. Hvis temperaturen holder seg så er LF7 å foretrekke (-2 til -8)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fra ingangen til Spiralen og opp til Skimten, og ned igjen.
http://picasaweb.google.no/thunes.ws/20090123#slideshow

Gunnar Schei sa...

flotte bilder, takk skal du ha!! det så ut som en fin hodelykttur :-)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk