mandag 19. januar 2009

Kjører mange løyper - men mer snø i vente

I dag er det -2 grader på Eiksetra, rundt 0 på Spiralen. Det har kommet 40 cm nysnø, så det må settes nye spor, men siden det er meldt mye mer snø i natt vil ikke alle løyper bli kjørt opp i dag.

Lier: Hovedløypene i Eikseterområdet kjøres opp i dag, resten av løypene, feks Fra Kanada og Saga kjøres først når snøværet avtar.
Drammen: De aller fleste løyper rundt Spiralen er kjørt opp, opp til Landfalltjern. Alle løyper rundt Konnerud skistadion er kjørt opp.
Nedre Eiker: Lysløypa på Årbogen er kjørt opp, Ulevannsområdet må vente til i morgen.

Smøretips: I høyereliggende områder vil jeg anbefale et par lag med VR45. Men feks på Spiralen og Konnerud kan det lønne seg å legge et lag VR50 på toppen fordi vi har rundt 0 grader her.

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk